Ingen public service

Ett litet TV-brÃ¥k har seglat upp när en viss Bodström ondgjorde sig över TV4:s reklam-policy. Han tyckte det var störande att det inte gick att se en film utan reklamavbrott, nyhetsavbrott osv. Men TV-chiefen Jan Scherman förstod inte alls problemet. Det är just det som är problemet… Bodström hävdade att reklamen inte borde ske i samma omfattning pÃ¥ TV4 och inte heller bryta filmer. Man kan bara hÃ¥lla med. Scherman försvarade sig med att enligt undersökningar satt 90% kvar (och Janne förmodade att dom sÃ¥g reklamen). Yeah right… Undras om Janne tror att dessa 90 procent sitter och säger “ooooh” och “aaah” och hänfört antecknar alla reklamprodukter för att dagen efter störta ut i butik i shoppingyra? Om man jämför med dagens TV4 med dÃ¥ den startade har den kanalen gÃ¥tt frÃ¥n fräscht alternativ till glammigt slem. Själv slutade jag att titta pÃ¥ TV4 och deras lÃ¥tsasnyheter för läääänge sen. Punkt slut.


Reklamkrängaren (och chef på TV4) Janne Scherman.

Comments are closed.